Ogólnie

CZYM JEST JEST DIETA KOPENHASKA?

kopenhaskamiarkaDieta znana także jako dieta kopenhadzka lub dieta trzynastodniowa. Należy do diet nazywanych czasami ekstremalnymi i z pewnością nie jest to dieta zdrowa. Jest dosyć trudną i raczej restrykcyjną drogą do wymarzonej sylwetki, ale jej największą zaletą jest to, że trwa tylko trzynaście dni i już po tym czasie można oczekiwać znacznych spadków wagi. Nazywana jest też dietą ostatniej szansy, ze względu na dość szybkie rezultaty okupione jednak wysokim ryzykiem pogorszenia stanu zdrowia stosującego.

Wśród praktykujących tą dietę krążą opowieść o ludziach, którzy po jej ukończeniu pozbyli się ponad 15 kilogramów i chociaż teoretycznie jest to możliwe to jednak są to przypadki wyjątkowe. Przeciętny spadek wagi, zanotowany u większości stosujących, wynosi około 5 do 8 kg i jest uzależniony od wielu cech osobniczych. To ile zbędnych kilogramów można stracić to przede wszystkim sprawa motywacji i co za tym idzie „uczciwości” w stosowaniu diety. Ważne są również indywidualne uwarunkowania takie jak metabolizm, poziom tkanki tłuszczowej, styl życia itp.

ZANIM ZACZNIEMY

Należy wspomnieć, że dieta kopenhaska nie jest dietą dla każdego. W pierwszej kolejności trzeba zastanowić się jak wielu zbędnych kilogramów chcemy się pozbyć, a następnie odnieść to do możliwych (realnych) wyników, jakie dieta trzynastodniowa może nam przynieść. Osoby, które chcą stracić więcej niż 8 kg powinny raczej zainteresować się inną dietą, lub być przygotowane na zastosowanie kolejnych sposobów już po jej ukończeniu. Przypominamy, że średni spadek wagi waha się tu w granicach od 5 do 8 kg i raczej nie należy zakładać, że znajdziemy się w gronie osób chudnących po 15kg.

Kolejną bardzo ważną sprawą, na którą trzeba zwrócić szczególną uwagę jest ekstremalnie niska kaloryczność diety kopenhaskiej.Z tego powodu nie nadaje się ona zupełnie dla osób starszych, nastolatków czy ludzi osłabionych po chorobach. Nad zastosowaniem diety trzynastodniowej powinni się też zastanowić wszyscy ci, którzy wykonują ciężką pracę fizyczną (o ile na czas jej trwania nie wezmą urlopu), a także sportowcy.

Wszystko to wynika z faktu, że ilość pożywienia dostarczona do organizmu w trakcie stosowania tej diety, z pewnością nie pokryje zapotrzebowania energetycznego takich osób. Konsekwencją takiego niedoboru mogą być silne osłabienie, drażliwość a nawet omdlenia. Takie negatywne skutki będą prawdopodobnie odczuwać również osoby będące w pełni w sił i całkowicie zdrowe, ale ryzyko ich wystąpienia jest znacznie niższe.

Ze względu na wyczerpujący charakter, dieta kopenhaska nie może być stosowana zbyt często i przerwy pomiędzy kolejnymi jej zastosowaniami nie mogą być krótsze niż 2-3 lata.

PODSUMOWUJĄC

Dieta kopenhaska (kopenhadzka, trzynastodniowa) jest restrykcyjną, ale i bardzo skuteczną, dietą, która trwa trzynaście dni. Nie nadaje się dla osób, których organizm jest z jakichś powodów osłabiony (wiek, choroby, ciężka praca). Przeciętny spadek wagi przy jej zastosowaniu wynosi od 5 do 8 kilogramów. Wolno ją stosować najczęściej raz na dwa lata.

ZASADY STOSOWANIA DIETY KOPENHASKIEJ…

One comment

  1. Wydaje mi się, że dieta kopenhaska nie jest dobrym rozwiązaniem. To bardzo restrykcyjna dieta, która może mieć negatywny wpływ na stan naszego zdrowia i nie warto jej ryzykować dla utraty kilogramów tym bardziej, że można przecież zwrócić się w stronę diet bardziej zbilansowanych. Jedną z nich jest np. dieta oxy, o której możecie poczytać tutaj http://oxy-odchudzanie.pl/

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *